Hitta "den rätta"?

Igår var vi några tjejer som diskuterade förhållanden och giftemål på tåget.
Slängde ur mig att "det kan ju inte vara kul att vakna upp med samma
gubbe bredvid sig i 40 - 50 år, och inte nog med det, han blir bara fulare
också !
"
Bredvid oss satt en äldre tjej som inte kunde låta bli att motkommentera
detta: "Jag har varit gift i 12 år nu, och det blir bara bättre och bättre." Trots
att jag hatar när folk lägger sig i, i andras diskutioner så var det skönt att
höra, det kan faktiskt bli bättre? Men hur kommer det sig att man nu knappt
klarar av förhållanden i några månader utan att dö av tristess? Mognar
man någon dag och helt plötsligt inser att man vill vara med samma person
resten av livet? Eller krävs det att man hittar "den rätta" för att kunna känna
så?

Har svårt att tänka mig att jag ska vara tillfreds med samma kille i all evighet.
Ändå vill jag ha det här stora sagobröllopet, med superfin klänning och
massvis av blommor, världens finaste ring och en sal full av minglande
gäster.

Ja man kanske mognar, ja det gör man nog.

/Virraan.

Kommentarer
Postat av: Mimmie

Jaana ska jag dansa för i vår, jazzfunk f/m. Maria finns det ju två av som har jazz, menar du franson, fräkniga alltså eller Nyholm? jag har haft båda.. ska ta jazz också, kanske discojazz.. och ngt mer, vet ej, själv?

2006-12-05 @ 19:35:25
URL: http://ledume.blogg.se
Postat av: kim

vill ha en tjej!!

2008-01-09 @ 20:09:19
Postat av: Nicole Kidman 2007

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2008-01-17 @ 11:09:31
URL: http://nicole-kidman-2007.blogspot.com

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback