Jehovas Vittnen

Kom för inte så länge sen hem från Jehovas Vittnen. För er som inte läst
tidigare, så skulle vi intervjua de för ett religionsarbete.
De var verkligen
jättetrevliga och alla fördomar försvann verkligen. Absolut värt att besöka
de, för de är inte alls som man tror. Iallafall inte som jag tidigare trott.

Sen var det väldigt förvånade att det var väldigt många unga personer där.
Barnfamiljer och unga föräldrar främst :) Nej, men det var inte alls obehagligt
eller något alls. Inget att vara rädd för direkt :p

Grattis till Camilla som klarade sitt körkort igår också :)


För att inte bli missförstådd: Nej jag påstår inte att jag anser att det är en
superbra församling, men inte heller superdålig. De som vi träffade var
iallafall otroligt trevliga och försökte inte alls pracka på oss deras tro och
religion. Vilket bidrog till att mina fördomar försvann och min bild av de
förändrades mot det bättre.

/Virraan.

Kommentarer
Postat av: Kejrinn

det är ett mysterium ;) ah låter som att någon har lekt med din hjärna lite gullet. vi gjorde också arbete om _sekter_, otroligt många som blev övertygade om att de var superbra församlingar, när vi sedan diskuterade det insåg man att vi blivit lite lätt manipulerade, ahha.

2007-05-17 @ 20:48:30
URL: http://khurre.blogg.se
Postat av: emma :)

vilka är dom ? jehovas vittnen asså ? jag har hört om dom , men aldrig riktigt fattat vad dom gör . :) kram .,

2007-05-17 @ 20:59:35
URL: http://hej.blogg.se
Postat av: Kejrinn

uhh det var ingen tyken kommentar.. keep up!

2007-05-17 @ 21:04:48
URL: http://khurre.blogg.se
Postat av: william

njaaa det gö det ju inte ju typ 3 :p

2007-05-17 @ 21:33:39
URL: http://sirwilliam.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag har inget emot dom egentligen... Men jag brukar klämma deras fötter i dörren när dom sticker in dom så man inte kan stänga...

2007-05-18 @ 12:01:34
URL: http://enannanjennies.blogg.se
Postat av: Jossi

Kul att få veta lite mer om dem, man har så många fördomar emot dem

2007-05-19 @ 18:51:56
URL: http://lillabrun.blogg.se
Postat av: Ossian

Hej
Jag läste en person i en pararellklass arbete kring Jehovas Vittnen våren 07, det hon skrev var motsatsen till det du säger. Det började med att hon angav sina egna tankar, enbart efter jag läst inledning förstod jag att det hela handlade om vad hon "trodde" på själv och inte vad hon borde ta reda på och det var mycket som hon skrev på det viset. Det lätt snarare som en förgyllning av fördomar än en granskning.
Jag är ett Jehovas Vittne och om ni lyssnar på "virran"'s upplevelse efter att ha besökt ett möte: "De var verkligen jättetrevliga och alla fördomar försvann verkligen." Så finns det egentligen inget annat än att för er själva bege er och se hur det är - för det är ingen annan som kan se för er.
Ingen kristen bör fodra falskt vittnesbörd, när Jehovas Vittnen pratar med "dig" så är det ur egen personlighet och om man är skeptiskt för detta och mena att en kristen har något att dölja, anses konstig för sitt goda uppförande eller påstås ljuga - visa en falsk sida, så är det dubbelmoral och det existerar inte bland sanna kristna. Johannes 13:35
Det är inte fel att vara kritiskt, skeptiskt till men att exempelvis inte göra bort en fördoma när tillfälle ges och aldrig låta sig få en förklaring gör ju inte saken bättre. Varför skjuta upp saker när de ändå en gång kommer en tid då man måste ta itu med dem. Alla människor har fördomar men man kan kasta bort dem, när man efterhand får del av kunskap man inte hade innan så mognar man som människa och gör alltså sig av med en dålig sida?

2007-06-27 @ 23:30:45

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback