Relationer

Skjussade precis hem Lois och fick alldeles förmycket tid över till funderingar
på vägen hem.

Vet dock inte alls hur jag ska formulera mig..alla tankar flyger kors och tvärs.
Så får bli extremt luddigt..måste bara få det ur mig.


Men det här med relationer. Hur två personer verkligen kan uppleva en relation
så helt olika. Att sanningen kan se så fruktansvärt olika ut ur olika synvinklar
och hur situationer kan upplevas på olika sätt.

Har både varit med om relationer (både till vänner och pojkvänner) och sett
relationer utifrån där synen på relationen skiljts sig markant bland de inblandad.

Man tycker ju att två personer borde tycka och tänka ungefär samma sak i
vissa frågor som rör just deras relation.
Om inte så bör ju iallafall den ena parten varit extremt otydlig eller oärlig i sina
handlingar och ord. Eller är jag inne på helt fel spår?

För något som stör mig. Alltid. Är 1, brist på kommunikation. 2, oärlighet. Tål
inte personer som inte står för vad de egentligen tycker. Förstår mig inte alls på
personer som kan prata hur mycket som hellst om en person till andra, men
aldrig kan säga det till personen själv.

Vad är dessa personer egentligen rädda för? För, om det nu är så att jag tycker
så hemskt illa om en person så att jag vill att hela världen ska veta detta. Varför
inte även tala om det för personen hatet berör? Varför överhuvudtaget bry sig
om man sårar personen. Man vill ju inte ha något med denne att göra iallafall.

(Visst självklart finns det även personer jag skonat på hatet. Men då håller jag
det helt för mig själv, möjligtvis att frun får höra lite gnäll.
)

Orkar inte med något avslut på det här, för kom på att jag bör sova. Men kanske
kommer senare i framtiden.


/Virraan.



 


Kommentarer
Postat av: Louise

tack för kommentaren..

Det är verkligen synd att det blivit sån här uppståndelse..men som du säger, alla vill väl bara leos bästa..och jag tror inte varken Carro eller Micke sitter o ljuger fram nått i sina bloggar..Det kanske är sanning, men det är nog många saker som inte nämns oxå..
ha de bra!

2007-11-28 @ 08:59:05
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Caroline

har funderingar i samma banor, hur ens tankar kan skilja sig så mycket åt i vissa situvationer är konstigt. usch ja, killar är konstiga! :P

ha en bra dag :)

2007-11-28 @ 11:52:20
URL: http://carolinenordens.blogg.se
Postat av: KUNG BOBBIE

Anledningen till att människor inte berättar för den personen hatet berör är för att man oftast får frågan "Varför?" tillbaka och det har personen som hatar oftast inget konkret svar på.

Medan om man berättar för sina vänner får man oftast stöd och svaret t.ex. "Jo han/hon kan vara jävligt jobbig" istället för ett "Varför?".

Personen ifråga slipper därmed förklara och försvara sina åsikter.

2007-11-28 @ 13:33:40
Postat av: Michaela

Haha. Jag lyssnar gärna på dina klagomål hur mycket som helst ;). Vi tycker inte alltid (typ aldrig, haha) samma saker om en person men lyssnar gärna ändå :).
Det är visserligen onödigt tycker jag att berätta för en person att man hatar den.

2007-11-28 @ 21:40:38
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Victoria

Bobbie: har man inge konkret svar på frågan är man bara puckad. Finns ju en anledning till varför man tycker illa om personen, och det är den anledningen jag tycker att personen i fråga lika gärna kan få veta om man ändå tänker tala om det för precis alla andra. (lång mening)

Mickan: Nää det måste man inte, sålänge man kniper käft om det till alla andra också.

2007-11-28 @ 22:39:16
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Rikardelizabeth

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-02-23 @ 08:33:48
URL: http://rikardelizabeth.myblog.de

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback