Han kan verkligen ta orden ur munnen på mig, denna Lasse.

Lars Winnerbäck - Lotteri

Så snälla ta den sista lotten,
jag gör ju så gott jag kan.
Och det ligger tusen hjärtan i potten,
för det var så längesen nån' vann.

Jag har gjort en karusell av mina känslor,
där de snurrar hit och dit varenda kväll.
Ge mig en vink och du får mina känslor,
att ta plats här i min tvåsits karusell.
Men jag vet att jag har svårt o styra den själv,
där den åker upp och ner.
Så det är nog bäst att slopa alltihop och inte utsätta nån mer

Men vem skulle få mig att tänka såhär o vem
skulle kunna få mig att drömma.
Och vilka tankar skulle hålla mig vaken om natten,
inga tankar kan få mig att glömma.
Så snälla hoppa på i farten,
och känn hur du blir yr.
För om vi bara klarar starten så kan vi åka tills vi spyr på varann.

/Virraan.


Kommentarer

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback