5 dagen på rummet

Normalt, när jag är frisk, har jag ett ganska härligt fullspäckat schema
att följa. Jobb, träning, träffa folk, festa och allt annat som hör till.

När man nu legat i sängen i 5 dagar, har jag fått en hel del tid över till
att tänka, fundera. Något jag annars känner är totalt onödigt att ägna
tid till.

Drömt helt verklighetstrogna saker som fått mig att börja fundera desto
mer. (Ja, man måste ju sysselsätta sig med något dessa 24 timmar
var eviga dag
)



Ibland träffar man personer som påverkar en på ett sätt som ingen
annan gör. Personer som kan trollbinda dig, dina ögon, dina tankar
på ett sätt du aldrig trodde var möjligt.

En person av det motsatta könet som är värd att vänta på oavsett vad.

Intressen, personkemi, personlighet, allt fungerar så bra tillsammans.
Ser man bilder på dessa personer, utstrålas en glädje som är svår
att omfamna.

Det som hindrar är ett avstånd som är svårt att klara av, hinna med,
ett avstånd som inte passar in i livet just då.


Men man är lugn, man låter åren gå, man låter personen roa sig på
sitt håll. Man pratas vid, uppdaterar varandra om andra relationer, om
allt som händer, periodvis.

Man kan låta honom vara med andra. Bara för att man vet, man vet
att det man har tillsammans kan ingen annan leva upp till.

Så man är lugn..

Det svåra med en person som påverkar en såpass mycket, är att
varenda människa man inleder en relation med, jämförs automatiskt
med denna.
Och troligast, oftast, är det ingen, som någonsin lever upp till samma
känsla, samma perfektion.


"Cause she will have some fun
And then she'll run away
With someone else
Believe me Brother oh Brother
She's gonna break your heart
Listen to me, I'm setting you free"

/Virraan.

Kommentarer

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback