Hippolog, hortonom eller diakon?

Suttit och bläddrat genom Sacos "välja yrke 2008" medans jag hållt Louise
sällskap, genom telefonen, i hennes väntan på tåget.

Finns miljontalsyrken man inte ens visste fanns.

Visste ni t.ex. att en hippolog bara är ett förskönat ord för bl.a. ridlärare, eller
att man som hortonom bör vara intreserad av växtliv?

2 yrkestitlar bland flera, jag aldrig hört talas om. Lite roligt ändå :) Och ja,
jag är extremt lättroad.


Jag har ju bytt tankebana när det kommer till utbildning, och får se var jag
hamnar i höst. Är fortfarande tveksam, trots att det lutar väldigt mycket mot
ett specifikt program.

Kommer med lite mer information efter KTH´s öppethus på söndag ;P

/Virraan.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag som är 40+ vet forfrande inte vad jag vill bli när jag blir stor. *L* Jag har arbetat på förskola sen jag var 20 år. Jag vill inte vara 20 igen, men jag skulle vilja ha hela livet framför mig. En gång til. Vilka möjligheter du har att välja med vad du vill läsa och arbeta med. Lycka till!

2008-03-05 @ 06:32:56
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: kyrksyster

Jag är DIAKON!

Jobbet som sådant är roligt o meningsfullt. Men hamnar på en knasig arbetsplats blir det extra knasigt tror jag.

Men läs gärna i min blogg... det finns lite där om vad jag gör!

2008-03-07 @ 23:49:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13059
Postat av: Brageirmelin

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2010-01-06 @ 10:04:28
URL: http://brageirmelin.blogspot.com

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback