Det här med fotboll

Skrämmer mig själv lite just nu.

Som stockholmare väljer man automatiskt ett lag som liten. Djurgården, AIK eller
Hammarby. Det mest bara är så. Och om det inte är familj och vänner som avgör
åt dig så är det slumpen.

Själv blev det Djurgården som fick mitt lilla engagemang, och så har det fått bli.
Några matcher har det blivit och poängställningen i allsvenskan har ofta följts lite
sisådär. Skulle inte säga att jag ägnat mitt liv åt detta lag.

Annat är det med min D. Som faktiskt lever för sitt lag. Hammarby. Ja, man säger
väl att motsatser dras till varandra ;). Skämtosido. Inte världens grejj för mig vilket
lag man håller på. Trots att det är lite roligt att poängtera att Hammarby inte
längre spelar i Allsvenskan!

Utöver dessa kommentarer har jag väl egentligen inte engagerat mig såmycket i
hans hammarby och intresse, trots att jag verkligen försökt förstå hur man kan
brinna såmycket för lag. Och trots att jag älskar hans engagemang och entusiasm!

Trodde jag. Kom nämligen precis på mig själv med att sitta och läsa lite om detta
lag. Nicka intresserat åt texten, och läsa vidare, klicka runt. Ja, ni förstår poängen!
Och det är inte första gången när jag tänker efter.
Helt plötsligt kan jag mer om Hammarby än om Djurgården, jag som inte var så
intresserad? Och Hammarby som inte ens är "mitt" lag!


/Victoria. 


Kommentarer

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback