När man går en långsam och plågsam död till mötes

Så, vad sysselsätter man sig med när man gått en långsam och väldigt plågsam död,
till mötes hela dagen?

Man börjar med att hänga på mamma. För vem kan pyssla om en bättre än mamma?
Trots att jag mest fick till svar att jag får klara mig själv. Men heey, känner mig ju som
3 och inte 20 när jag är sjuk!

Steg 2. Klicka på datorn, skicka sms, tvinga folk att prata med dig. Bara för att du
inte vill vistas ute, betyder de inte att du inte vill bli pratad med.

Steg 3. Hitta något nytt att sysselsätta dig med, i mitt fall: En kamera. Min andra kände
för att gå sin död till mötes i napa. Ny leksak fördriver tiden mycket bra.

Steg 4. Gör sådant du skjutit upp länge. Och nu menar jag inte saker som att packa
upp resväskan, tvätta, städa, rensa garderoben. Nej, sådan tar förmycket energi.

För mig blev det att leta upp alla bilder jag vill framkalla. För visst känns det roligare att
ha de absolut bästa bilderna samlade i ett album(?) Du vet aldrig med datorer
(eller skivor där alla bilder finns sparade). Studenten tar man bara en gång!

Steg 5. Tvinga dig till ett lååångt samtal med någon medans du gör steg 4. Tråkigt
att göra saker utan sällskap!

Steg 6.
Kurera dig med té, krya på dig sms och en dålig film. Ta en långdejt med
sängen!

/Virraan.


Kommentarer
Postat av: frida

jobbigt när kameran dör när man e på semester! :O



jobbigt att vara sjuk med :( usch ..

2008-08-07 @ 01:47:31
URL: http://fws.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hahahaha!



Men hallå, sååå många sms och samtal har inte jag fått! Hey, vem kan prata bättre än din bäste vän ;). Vem fick äran att joina dig på nr4 då :P?

2008-08-07 @ 02:53:12
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se/
Postat av: Michaela

Man är verkligen som en 5åring när man blir sjuk! Mamma är det bästa som finns :P

2008-08-07 @ 02:53:59
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se/

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback