Mat och träning

När jag låg i bastun och latade mig efter 2 härliga träningspass (core +
bodypump
) så började jag stressa upp mig över hur lite jag egentligen
äter i förhållande till min träning..

Vilket jag inte alls ser som positivt.

Visst har jag relativt stor kunskap om vad man ska äta och inte. Men i
vilken mängd, i förhållande till förbränning har jag inte den blekaste? Trots
att jag både dansat och tränat tennis på hög nivå. Skämms, skämms!

Skillnaden mellan nu och förut, är att när man gick i skolan hade man
mer regelbundna mattider. Nu kan jag jobba hur som hellst, och varje
ny vecka skiljer sig från den förra. Vilket gör att frukost, lunch och middag
varierar sig i tider och även mängd.


Måste få lite ordning på det här. Imorgon ska jag nog kila iväg och köpa
mig några kilo proteinpulver, MUMS! Och även prata med min PT*.
Alltid bra som ett tillskott, alltså ska jag INTE använda det som någon
måltidsersättning. (Så slapp vi den diskussionen)


*PT - personlig tränare (om någon råkat missa ;P)

/Virraan.


Kommentarer

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback