Footloose

Footloose.

Bland de bästa musikaler jag sett. Och jag har sett en hel del, en grejj
mamma och jag brukar göra :)

Handlar om Ren som kommer från storstaden till en mycket mindre stad
efter att hans pappa lämnat honom och mamman.
I staden är det förbjudet att dansa, sjunga, ja roa sig. Detta efter en större
bilolycka där 4 pojkar dog när de var påväg hem från en danstillställning.

Ren som själv älskar allt som har med dans och sång att göra vill ändra
på lagen och ordna en danstillställning. Han största motståndare är
pastorn, postorn vars dotter Ren förälskat sig i. Som även är tillsammans
med stadens ligist.


Älskar den, älskar den, älskar den!

Något som dock störde mig (trots att det är ytterst larvigt)  Måns Zelmerlöw
(spelar ligisten tommy), är så fruktansvärt kort! Blev riktigt förvånad över hur
kort han är.

Men ändå. Gå och se den! Bör finnas biljetter kvar då de satt in extra föreställningar!



I rollerna: Ren - Peter Johansson,  Jennie (pastorns dotter) - Anna Sahlin,
Tommy (ligisten) -  Måns Zelmerlöw.

Sen är även min och även mammas storfavorit Jessica Heribertsson med,
och spelar Carro (jennies kompis).

M.fl.

/Virraan.

Kommentarer
Postat av: sofia

ååh, nu grämer jag mig över att jag inte får se den, verkar jättebra ju! :) ska du göra i helgen då?? :D

2008-03-29 @ 00:50:28
URL: http://mayflower.webblogg.se
Postat av: JOSEFINE

var gärna med i min tävling på bloggen!

2008-03-29 @ 11:43:41
URL: http://josefiner.blogg.se
Postat av: Karin

den låter helt sanslös! en ren? vadfasen!
jaja
haaha

2008-03-29 @ 13:29:43
URL: http://khurre.blogg.se

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback