Tankar.

Hoho.

Såfort man kommer från jobbet så ringer telefonen sig varm. Man hinner
missa mycket på ett längre arbetspass!

Finns alldeles förmycket skvaller som ciruklerar runt. Och helt ärligt, skulle
det bästa vara om folk slutade bry sig så fruktansvärt mycket om andra. Om
folk kunde vara nöjda med vad de har, istället för att sukta efter det som saknas.
Sluta vara så svartsjuka och bara ta situationen som den kommer.

Prata med den personen åsikterna berör, istället för att prata med precis
alla andra.

Men, går väl aldrig att komma ifrån.

Skulle jag dock orka bry mig om vad alla säger om mig skulle jag gå under
mer än en gång. Förstår inte människor som tar åt sig, eller för den delen ens
lyssnar på det som sägs.


Man vet väl själv vad man gör. Vad man tänker och var man står.

Vad spelar det då egentligen för roll vad folk TROR jag gjort i en viss situation?

Jag ska ju faktiskt kunna prata med en människa enskilt, utan att det spekuleras
i vad vi egentligen gjorde, vad vi sa, och vad som tänktes.
Borde man inte lita tillräckligt mycket på sig själv. Och framförallt tro tillräckligt
mycket på sig själv.
För att vara så pass trygg i en situation att man slipper
bli misstänksam mot personer man tycker om.

Neeh..på riktigt. Ta det med personen det berör istället för att snacka en hel del
skit!
Gäller mer än person. Och säkert även mig i vissa situationer. För visst är det svårt
att hålla sig ifrån skvaller.
Observera dock att skvaller och skitsnack är två skilda saker.
/Virraan.

Kommentarer

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback