Voltaren + alkohol?

Snart är det förkrök innan förkröket och sedan utgång :) Som till min stora
besvikelse leder oss till Huset. Bläh!

Nu till den stora frågan (bortsätt från vad jag egentligen ska sätta på mig
ikväll
). Hur farligt är det egentligen att blanda Voltaren med alkohol?

Söker man på internet kan man bl.a. hitta detta på www.sjukvardsradgivning.se

"Inflammationsdämpande värktabletter som innehåller acetylsalicylsyra och
andra så kallade cox-hämmare (NSAID), försämrar blodplättarnas förmåga
att stoppa blödningar från små blodkärl, och irriterar magslemhinnan.
Exempel är Treo, Ipren, Voltaren, Alganex och Naproxen. Alkohol har liknande
verkan. Därför ökar alkohol risken för magblödningar tillsammans med
dessa läkemedel."

Får ju egentligen inte ens äta Voltaren då jag har magsår och grejjer från
och till. Men kan det verkligen orsaka så stor skada om man gör det en gång?

Tandvärk är nämligen INTE skönt!
Högskoleprovet gick förövrigt bra :)


 

/Virraan.


Kommentarer

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback