Ingen glittrar som dig Stockholm

"Vet du vad Louise. Jag är som lyckligast när jag får gå här, mitt i sthlm.
En kylig vårkväll, och bara gå
." -Påväg hem från bion idag.


"Ingen glittrar som dig Stockholm,
ingen har lockat mig som du.
Du var sval när jag kom hit och du är svalare nu.
Men jag har känt hur mina steg har fått en gata här att gå.
I ditt regn fick jag den kraft jag skulle få.

Dina sånger har jag sjungit, dina drömmar har jag drömt.
Min sans har jag förnekat och min
hemstad har jag glömt.
Jag har låtit dig förstöra mig, jag har stampat i din takt,
men nu möter jag alla ord som jag har sagt.

Det är kyligt här i natt,
när Stockholm kysser mig på kinden."

- Älskade Winnerbäck, "stockholms kyss".

/Virraan.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

världens bästa textförfattare!

2008-05-15 @ 07:57:45
URL: http://jenniferochsara.blogg.se/
Postat av: Jonahmariam

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2008-09-04 @ 11:09:22
URL: http://jonahmariam.blogspot.com

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback