Som en vindpust..

Det är helt sjukt. Det slog mig precis. Sommaren är slut, och man är tillbaka i skolbänken.
Har inte pluggat på 2 år, 2 hela år! Och där satt jag i idag, i en aula, igen.

Att det redan gått 2 hela år sen vi sprang ut på studentdagen?! Mer än 2 år. 2 år och
några månader, 2 år och en sommar.

Det är 24 månader plus några till. Och vad har man egentligen gjort dessa månader? Hunnit
med 2 jobb, flyttat, blivit 2 år äldre, blivit blond igen. Säkert mognat.
Några resor, en festival, fyra Winnerbäck spelningar senare sitter man där igen. I en skola.
Förväntansfull inför framtiden.

Om 6 år är jag klar. Då är jag 26, snart 27.

Sitter jag då, precis som nu, och undrar hur dessa år, månader, veckor, dagar kunde gå så
fruktansvärt fort?
Kommer livet då, se ut precis som nu, med lite mer kunskaper och en äldre spegelbild?


/Victoria.

Kommentarer
Postat av: JOSEFINE

kolla in den misslyckade läppförstoringen på min blogg, hemskt ju :P

2009-08-17 @ 20:48:51
URL: http://josefiner.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: ja man hittar på alla möjliga ursäkter haha :P



håller med om det du skrev, tiden flyger förbi..

gick också ut för 2 år sen, man saknar det..

2009-08-18 @ 10:06:47
URL: http://lisawahrer.blogg.se/
Postat av: Schätzelein

Ska du gå basår eller börjar du bachelor/master på Valhallavägen? Lycka till! : )

2009-08-18 @ 21:20:28
URL: http://schatzelein.blogspot.com/

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback