När energin tryter

Pust, stått och lagat mat och fixat matlådor i mer än en timme.
Baksidan med att bo själv: det ska lagas mat varje dag. Finns ju ingen
dag då man kommer hem och möts av ett "välkommen hem underbara
du, maten är snart klar
!" och en puss på kinden.

Nej, bor man själv, får man rensa avlopp, städa, laga mat, tvätta, diska
handla osv helt själv. Jämt. TRIST.

Egentligen så tycker jag att det är helt okej att få göra allt själv. Men
ibland så tryter energin lite.
Ungefär som idag.

Nu till det stora dilemmat: lägga mig i sängen och dö, eller ner till
SATS alternativ en promenad?



Update: Blev en promenad i det helt underbara vädret. Nu är energin
nästan på topp igen! Tänk vad lite sol kan göra :)


/Victoria.


Kommentarer
Postat av: Caroline

det är tråkigt att laga mat åt bara sig själv.. men gud, ibland kan jag sakna att bo själv, slippa städa upp efter någon annan (jämt o ständigt) bara tänka på sig själv osv, haha du får tänka på det :P passa på o bo själv så länge man kan! haha :)

2010-05-06 @ 19:59:26
URL: http://carolinenordens.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja jag vet.. det är sjukt tråkigt att lag/äta ensam!



Haha, det undrar jag också! Trodde vi var självklara medverkare.. Haha, väntar fortf på att dem ska ringa! De roliga är att det är jag som sökt, Samuel vet inte ens om det, och det är i stort sätt bara han som lagar mat här hemma, jag är värdelös :P

2010-05-07 @ 08:09:15
URL: http://carolinenordens.blogg.se/

Alla kommentarer är välkomna:

Så, vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress, känns ju himlans onödigt!

URL/Bloggadress:

Och så var det dags att lätta på hjärtat här:

Trackback